#فعالیت_ماهانه #آبان_۱۴۰۲   پترو شیمی پردیس (#شپدیس)   گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۸/۳۰ سال مالی منتهی به: ۱۴۰۳/۰۶/۳۱   ⭕️کاهش (۲.۵۸) درصدی فروش آبان ۱۴۰۲ در مقایسه با ماه گذشته   ⭕️کاهش (۳۲.۶۹) درصدی فروش آبان ۱۴۰۲ در مقایسه با آبان ۱۴۰۱   ⭕️کاهش (۱۲.۵) درصدی فروش ۲ ماهه سال جاری […]

#فعالیت_ماهانه

#آبان_۱۴۰۲

 

پترو شیمی پردیس (#شپدیس)

 

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

سال مالی منتهی به: ۱۴۰۳/۰۶/۳۱

 

⭕️کاهش (۲.۵۸) درصدی فروش آبان ۱۴۰۲ در مقایسه با ماه گذشته

 

⭕️کاهش (۳۲.۶۹) درصدی فروش آبان ۱۴۰۲ در مقایسه با آبان ۱۴۰۱

 

⭕️کاهش (۱۲.۵) درصدی فروش ۲ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته

برای تخمین مسیر سود خالص شپدیس باید نگاهی به وضعیت ۹ ماهه پتروشیمی پردیس انداخته شود. نگاهی به کارنامه ۹ ماهه شرکت حاکی از آن است که مقدار تولید و فروش پردیس در ۹ ماهه ۱۴۰۲ نسبت به ۹ ماهه ۱۴۰۱ به ترتیب ۵٫۳ و ۱٫۹۸ درصد کاهش داشته است. همچنین مبلغ فروش شپدیس نیز در این بازه زمانی بیشتر از ۱۳ درصد پایین آمده و رقم ۲۵ هزار و ۶۲ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است.

از طرفی کاهش مقدار فروش شرکت در این دوره سبب افت ۸٫۲۹ درصد بهای تمام‌شده محصولات پردیس شده است. به این ترتیب به صورت تخمینی باید گفت به ازای هر ۱٫۹۸ درصد کاهش مقدار فروش، ۸٫۲۹ درصد بهای تمام‌شده کاهش می‌یابد و با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که به احتمال زیاد بهای تمام شده سال مالی ۱۴۰۲ شپدیس حدود ۱۸ درصد کاهش یابد.

به این ترتیب باید گفت با توجه به کاهش ۱۹٫۳۴ درصدی درآمد شرکت در سال مالی جدید، سود ناخالص شپدیس در مدار صعودی قرار نخواهد گرفت. همچنین باید گفت سایر هزینه‌های پردیس از قبیل هزینه اداری در این دوره با توجه به تورم بالا رفته و این موضوع احتمالا سود خالص شپدیس را بیشتر از ۱۰ درصد پایین خواهد آورد.

پتروشیمی پردیس عملکردی ضعیف با مدیر عاملی سیدمحمدرضا میری لواسانی در سال مالی ۱۴۰۲ داشته است.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین