نصیربوشهرآنلاین – حمید عشایری: حضور سگ های سرگردان یا بلا صاحب در بندر گناوه معضلی بوده که از سالیان گذشته تا کنون همواره سلامت مردم این بندر را به خطر انداخته است . هجوم گسترده این جانور در معابر عمومی گناوه چهره شهر را از این که هست زشت تر کرده ، ترس را به […]

نصیربوشهرآنلاین – حمید عشایری:

حضور سگ های سرگردان یا بلا صاحب در بندر گناوه معضلی بوده که از سالیان گذشته تا کنون همواره سلامت مردم این بندر را به خطر انداخته است .

هجوم گسترده این جانور در معابر عمومی گناوه چهره شهر را از این که هست زشت تر کرده ، ترس را به جان هر شهروندی که آن را می بیند انداخته و هزینه های بسیار زیادی را از بابت درمان هر شهروند به بخش درمان شهر وارد می نماید .

سالهاست قرار بوده کمپی برای نگهداری این حیوان احداث و یا به شهرستان های مجاور که دارای کمپ هستند منتقل گردند ، بنرهایی برای اطلاع رسانی شهروندان و اهالی روستاها از معضلات حجوم سگ های سرگردان توزیع گردد و … اما همچنان شاهد این معضل هستیم حتی به صورت گسترده تر از قبل ، چرا که این حیوان زادولد غیر قابل کنترلی دارد که رشد بی رویه جمعیت آن می تواند تبدیل به یک معضل اساسی برای سلامت روحی و روانی شهروندان شود ، جلسات متعددی برای حل این معضل در شهرستان برگزار گردید که یا مصوبات کارساز نبوده و یا متولیان کننده کار نبوده اند.

به نظر میرسد که شهرداری ها و دهیاری ها باید بیش از گذشته با عزمی جدی در این خصوص تلاش نمایند تا شاهد بروز حوادث ناگواری در این خصوص نباشیم .

شبکه بهداشت ، دامپزشکی و دیگر ادارات مرتبط هم با توجه اینکه احتمال سرایت بیماری های واگیر دار از این حیوان به شهروندان و حیوانات بسیار محتمل می باشد می بایست به صورت جدی پای کار بوده و علاج کار را قبل از وقوع انجام نمایند ،
اداره محیط زیست شهرستان هم در این خصوص می بایست با نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل های انجام این فرآیند نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید.

بارها و بارها شاهد پخش تصاویر واقعی از شبکه های مجازی و رسانه ها در خصوص حمله سگ های سرگردان به کودکان و بزرگسالان در سطح کشور بودن ایم که تبعات منفی روحی و روانی را در پی داشته است و شهرستان گناوه نیز در این خصوص بی نصیب نبوده است .

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین